Formació i grup de catequesi d’adults

En moltes persones en parlar de catequesi els recorda als nens que es preparen per a la Primera Comunió, o als que l’han fet recentment i segueixen acudint per a continuar la formació sobre la fe cristiana per rebre el sagrament de la Confirmació. Però la catequesi no té edat, en el sentit que sempre podem i hem de créixer i madurar com a cristians, coneixent i vivint millor la nostra fe. El Magisteri de l´Església, del Concili Vaticà II ha afirmat constantment amb autoritat, claredat i insistència, la centralitat i la importància de la catequesi d´adults. Sant Joan Pau II afirmava que «una de les preocupacions constants la urgència de les quals està confirmada per l’experiència actual a tot el món, és la catequesi dels adults. Aquesta és la forma principal de la catequesi perquè es dirigeix ​​a les persones que tenen la major responsabilitat i la capacitat de viure el missatge cristià en la seva forma més desenvolupada”. Si durant molt de temps, la catequesi només s’ha dedicat als nens, als adolescents, se suposava que els adults ja sabien de què anava. Avui en dia les necessitats de formació catequètica són a totes les edats. És important poder oferir diversos camins per a totes elles. Amb totes les febleses podem dir que comptem amb una fe fortament expressada a l’interior de la religiositat popular del nostre poble. Per això la catequesi ha de tenir molt en compte aquesta realitat. Un anunci com la catequesi i que la catequesi s’ha d’inserir en el procés evangelitzador.

És per això que cal partir en aquesta tasca amb la catequesi d’adults. Hi ha una manca generalitzada de formació integral de la vida de fe, hi ha una debilitat de la identitat cristiana. En moltes persones la fe només es viu com un sentiment sense cap coneixement. Per això des de la parròquia us volem proposar una formació continuada, així ens trobarem els segons dissabtes de mes al Centre Parroquial, c/Sant Josep n.13 . De 17:00h a 18:30h, la proposta és ben senzilla. De 17:00h a 17:30h arribada, trobada i cafè  17:30 a 18:30h trobada de formació. Començarem amb la Formació Biblica, la Biblia és el nostre Llibre Sagrat i en ell es troben els fonaments de la nostra fe, seguirem el llibre. Comprender las Escrituras, de Scott Hahn.  Us hi esperem el proper dissabte 12 de novembre!